Selasa, 18 Mei 2010

Tanda-tanda Terkena Penyakit HIV

APAKAH HIV?

Human Immunodeficiency Virus (HIV) Human Immunodeficiency Virus (HIV)

HIV adalah virus yang menyebabkan AIDS. HIV menyerang sistem daya tahan badan*, menyebabkan badan lemah dan tidak berupaya melawan jangkitan penyakit. HIV adalah virus yang menyebabkan AIDS. HIV menyerang sistem daya tahan badan *, menyebabkan badan lemah dan tidak berupaya melawan infeksi. Jika seseorang disahkan dijangkiti HIV, orang itu dipanggil positif-HIV (HIV+) tetapi tidak semestinya dia menghadapi AIDS. Jika seseorang terkena HIV, orang itu disebut positif-HIV (HIV +) tetapi belum tentu dia menghadapi AIDS.

* Sistem daya tahan badan adalah mekanisma badan yang terdiri daripada sel darah putih. Sel-sel ini menyerang dan membunuh kuman dan virus yang masuk ke dalam badan kita. * Sistem daya tahan tubuh adalah mekanisme tubuh yang terdiri dari sel darah putih. Sel-sel ini menyerang dan membunuh kuman dan virus yang masuk ke dalam tubuh kita.

Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS) Diakuisisi Immune Deficiency Syndrome (AIDS)

AIDS adalah nama yang diberi kepada sekumpulan penyakit yang menjangkiti orang yang HIV+. AIDS adalah nama yang diberikan kepada sekelompok penyakit yang menjangkiti orang yang HIV +. Ia berlaku apabila sistem daya tahan badan orang tersebut menjadi semakin lemah dan tidak berupaya melawan penyakit. Ia terjadi bila sistem daya tahan badan orang tersebut menjadi semakin lemah dan tidak berupaya melawan penyakit.

Bagaimanakah HIV boleh dijangkiti? Bagaimana HIV dapat terinfeksi?

HIV hanya boleh dijangkiti melalui cara-cara berikut sahaja: HIV hanya dapat terinfeksi melalui cara-cara berikut saja:

1. melalui perhubungan seks tidak selamat (seks tidak selamat adalah seks tanpa menggunakan kondom lateks). dalam hubungan seks tidak aman (seks tidak aman adalah seks tanpa menggunakan kondom Lateks).
2. melalui perkongsian jarum suntikan atau picagari. dalam sharing jarum suntikan atau picagari.
3. melalui ibu kepada bayinya semasa kehamilan, kelahiran atau penyusuan. dalam ibu kepada bayinya selama kehamilan, kelahiran atau penyusuan.

HIV hanya boleh berjangkit melalui darah, air mazi dan air mani termasuk darah haid. HIV hanya dapat menular melalui darah, air mani dan air mani termasuk darah haid. Darah atau cecair-cecair badan boleh memasuki salur darah orang lain melalui luka, kesan lecetan atau kudis. Darah atau cairan-cairan tubuh dapat memasuki pembuluh darah orang lain melalui luka, kesan lecetan atau kudis. Mereka yang menjaga pesakit-pesakit AIDS dan yang memberi pertolongan cemas patut mengambil langkah berjaga-jaga dengan menggunakan sarung tangan getah semasa melakukan tugas. Mereka yang menjaga penderita AIDS dan yang memberi pertolongan cemas patut mengambil langkah berjaga-jaga dengan menggunakan sarung tangan karet saat melakukan tugas.

Bagaimanakah HIV tidak boleh dijangkiti? Bagaimana HIV tidak dapat terinfeksi?

HIV tidak boleh berjangkit melalui air peluh, air kencing atau air mata. HIV tidak dapat menular melalui air peluh, air kencing atau air mata. HIV tidak boleh berjangkit menerusi kulit yang sihat ataupun melalui udara seperti virus selesema. HIV tidak dapat menular melalui kulit yang sehat ataupun melalui udara seperti virus flu. HIV tidak boleh hidup di luar badan manusia seperti di atas kulit atau pakaian, dalam air atau udara. HIV tidak dapat hidup di luar tubuh manusia seperti di atas kulit atau pakaian, dalam air atau udara.

HIV tidak boleh dijangkiti melalui HIV tidak dapat terinfeksi melalui

* Pendermaan darah Pendermaan darah
* Berjabat tangan dan berpelukan Berjabat tangan dan berpelukan
* Berkongsi telefon, kolam renang dan tandas awam Berbagi telepon, kolam renang dan tandas awam
* Berkongsi makanan dan perkakas dapur Berbagi makanan dan alat dapur
* Berkongsi tempat tinggal, bekerja bersama, belajar bersama atau berkongsi tempat tidur Berbagi tempat tinggal, bekerja bersama, belajar bersama atau berbagi tempat tidur
* Bersin, batuk, air peluh atau air kencing Bersin, batuk, air peluh atau air kencing
* Gigitan serangga (termasuk gigitan nyamuk) atau binatang Gigitan serangga (termasuk gigitan nyamuk) atau binatang
* Menjaga seseorang yang positif-HIV Menjaga seseorang yang positif-HIV

Bagaimanakah caranya untuk mengetahui samada saya telah dijangkiti? Bagaimana caranya untuk mengetahui apakah saya telah terinfeksi?

Satu-satunya cara untuk mengetahui samada anda telah dijangkiti adalah dengan menjalani Ujian Antibodi HIV Satu-satunya cara untuk mengetahui apakah Anda telah terinfeksi adalah dengan menjalani Ujian Antibodi HIV

Apakah tanda-tanda atau simptom-simptom jangkitan HIV? Apakah tanda-tanda atau gejala infeksi HIV?

Permulaan jangkitan HIV biasanya tidak menunjukkan sebarang tanda. Awal infeksi HIV biasanya tidak menunjukkan apapun tanda. Ada jangkitan yang akan menunjukkan simptom yang menyerupai demam selesema tiga sehingga enam minggu selepas jangkitan. Ada infeksi yang akan menunjukkan gejala yang menyerupai demam selesema tiga sehingga enam minggu setelah infeksi. tetapi ini berlainan dari seseorang ke seseorang yang lain; orang itu mungkin sembuh dan berkeadaan sihat selama beberapa tahun sehinggalah sistem daya tahan badannya menjadi lemah dan orang tersebut jatuh sakit disebabkan jangkitan penyakit yang berulang-kali. tetapi ini berbeda dari seseorang ke seseorang yang lain; orang itu mungkin sembuh dan keadaan sehat selama beberapa tahun sampai sistem daya tahan badannya menjadi lemah dan orang tersebut jatuh sakit disebabkan infeksi yang berulang-kali. Tanda awal yang serupa juga berlaku semasa jangkitan virus lain. Tanda awal yang serupa juga terjadi saat infeksi virus lainnya. Oleh kerana tanda-tanda ini hilang dengan mudahnya, ramai yang tidak mengendahkannya dan mengaggapnya sebagai penyakit biasa. Oleh karena tanda-tanda ini hilang dengan mudahnya, banyak yang tidak mengendahkannya dan mengaggapnya sebagai penyakit biasa. Jadi, satu-satunya cara untuk mendapat kepastian adalah dengan menjalani Ujian Antibodi HIV terutamanya jika anda rasa anda telah melakukan aktiviti yang berisiko. Jadi, satu-satunya cara untuk mendapat kepastian adalah dengan menjalani Ujian Antibodi HIV terutama jika Anda rasa Anda telah melakukan aktivitas yang berisiko.

SEKS SELAMAT SEKS SELAMAT

Apakah seks selamat? Apakah seks aman?

Seks selamat adalah hubungan seks di mana air mazi, air mani atau darah tidak masuk ke dalam badan orang lain. Seks aman adalah hubungan seks di mana air mani, air mani atau darah tidak masuk ke dalam tubuh orang lain.

* Seks selamat adalah hubungan seks menggunakan kondom lateks dan pelincir berasaskan air seperti gel KY. Seks aman adalah hubungan seks menggunakan kondom Lateks dan pelumas berbasis air seperti gel KY.
* Seks selamat adalah perlakuan seks seperti bersentuhan atau melancap dimana kedua-dua pihak tidak mempunyai luka atau ruam pada tangan mereka. Seks aman adalah perlakuan seks seperti bersentuhan atau melancap dimana kedua pihak tidak mempunyai luka atau ruam pada tangan mereka.

Cara-cara ini dipanggil "seks selamat" kerana ianya meminimumkan risiko jangkitan, tetapi tidak menghapuskan jangkitan sama sekali. Cara-cara ini disebut "seks aman" karena itu meminimalkan risiko infeksi, tetapi tidak menghapus infeksi sama sekali. Aktiviti seksual akan sentiasa mempunyai risiko terutama jika salah seorang pasangan adalah positif-HIV. Aktivitas seksual akan selalu memiliki risiko terutama jika salah seorang pasangan adalah positif-HIV. Seks selamat juga boleh mencegah jangkitan penyakit kelamin yang boleh meninggikan risiko jangkitan HIV. Seks aman juga dapat mencegah infeksi penyakit kelamin yang bisa meninggikan risiko infeksi HIV. Penyakit-penyakit kelamin memudahkan HIV menjangkiti sel-sel badan. Penyakit-penyakit kelamin memudahkan HIV menjangkiti sel-sel badan.

MITOS & BENAR TENTANG SEKS DAN HIV MITOS & BENAR TENTANG SEKS DAN HIV

Yang Benar Yang Benar

1. Penggunaan kondom dengan betul adalah yang terbaik dalam menghalang jangkitan HIV semasa hubungan seks kerana ia diperbuat dari lateks/getah. Penggunaan kondom dengan benar adalah yang terbaik dalam mencegah penularan HIV saat hubungan seks karena ia terbuat dari Lateks / karet.
2. Kondom juga boleh melindungi mulut, faraj, dubur dan zakar dari air mazi, air mani dan darah yang mengandungi HIV serta penyakit-penyakit kelamin lain. Kondom juga dapat melindungi mulut, faraj, dubur dan penis dari air mani, air mani dan darah yang mengandung HIV dan penyakit-penyakit kelamin lainnya.
3. Jangan biarkan alkohol/dadah atau pasangan yang menarik mengalih perhatian anda daripada amalan seks selamat. Jangan biarkan alkohol / narkoba atau pasangan yang menarik mengalih perhatian Anda dari praktik seks aman.
4. Seks selamat adalah salah satu cara untuk menghalang jangkitan HIV. Seks aman adalah salah satu cara untuk mencegah penularan HIV.
5. Anda boleh dijangkiti HIV jika melakukan seks tidak selamat. Anda dapat terinfeksi HIV jika melakukan seks tidak aman.
6. Masih tiada penawar untuk HIV/AIDS tetapi terdapat ubat anti HIV dalam pasaran yang boleh memperlahankan kemaraan penyakit ini. Masih tiada penawar untuk HIV / AIDS tetapi terdapat obat anti HIV di pasar yang dapat memperlambat serangan penyakit ini.
7. Anda tidak boleh dijangkiti HIV dengan berpelukan, berjabat tangan, bersentuhan, melancap dan berciuman. Anda tidak dapat terinfeksi HIV dengan berpelukan, berjabat tangan, bersentuhan, melancap dan berciuman.

4 komentar:

  1. Obat herbal Dr. Imoloa yang luar biasa adalah obat penyembuhan yang sempurna untuk Virus HIV, saya mendiagnosis HIV selama 8 tahun, dan setiap hari saya selalu mencari penelitian untuk mencari cara sempurna untuk menghilangkan penyakit mengerikan ini karena saya selalu tahu bahwa yang kita butuhkan karena kesehatan kita ada di bumi. Jadi, pada pencarian saya di internet saya melihat beberapa kesaksian berbeda tentang bagaimana Dr. imoloa dapat menyembuhkan HIV dengan obat herbal yang kuat. Saya memutuskan untuk menghubungi pria ini, saya menghubunginya untuk obat herbal yang saya terima melalui layanan kurir DHL. Dan dia membimbing saya bagaimana caranya. Saya memintanya untuk solusi minum obat herbal selama dua minggu. dan kemudian dia menginstruksikan saya untuk pergi memeriksa yang saya lakukan. lihatlah aku (HIV NEGATIF). Terima kasih Tuhan untuk dr imoloa telah menggunakan obat herbal yang kuat untuk menyembuhkanku. ia juga memiliki obat untuk penyakit seperti: penyakit parkison, kanker vagina, epilepsi, Gangguan Kecemasan, Penyakit Autoimun, Nyeri Punggung, Keseleo, Gangguan Bipolar, Tumor Otak, Ganas, Bruxisme, Bulimia, Penyakit Disk Serviks, Penyakit Kardiovaskular, Penyakit Kardiovaskular, Neoplasma, kronis penyakit pernapasan, gangguan mental dan perilaku, Cystic Fibrosis, Hipertensi, Diabetes, asma, radang sendi yang dimediasi autoimun. penyakit ginjal kronis, penyakit radang sendi, sakit punggung, impotensi, spektrum alkohol feta, Gangguan Dymyme, Eksim, kanker kulit, TBC, Sindrom Kelelahan Kronis, sembelit, penyakit radang usus, kanker tulang, kanker paru-paru, sariawan, kanker mulut, tubuh nyeri, demam, hepatitis ABC, sifilis, diare, Penyakit Huntington, jerawat punggung, gagal ginjal kronis, penyakit addison, Penyakit Kronis, Penyakit Crohn, Cystic Fibrosis, Fibromyalgia, Penyakit Radang Usus Besar, penyakit kuku jamur, Penyakit Kelumpuhan, penyakit Celia, Limfoma , Depresi Besar, Melanoma Ganas, Mania, Melorheostosis, Penyakit Meniere, Mucopolysaccharidosis, Multiple Sclerosis, Distrofi Otot, Rheumatoid Arthritis, Penyakit Alzheimer, email- drimolaherbalmademedicine@gmail.com / hubungi atau {whatssapp ..... +2347081986098. }

    BalasHapus
  2. 1xbet korean football bet Archives | Sportsbet.co.kr
    1xbet korean football bet Archives Online 1xbet korean sports kadangpintar betting 바카라 사이트 online and casino gaming and bet on it. We offer betting services to all of

    BalasHapus
  3. Lucky Club - the online gambling site with over 500 slots and table
    Play online casino games at Lucky Club. We are a member of the Malta Gaming Authority and we aim to offer the greatest possible gaming luckyclub experience on the web.

    BalasHapus
  4. Slots & Table Games | JtmHub
    The most exciting part about playing 대전광역 출장샵 casino games online is the fact 의정부 출장샵 you can play slots at 과천 출장안마 one 전주 출장샵 of the 세종특별자치 출장샵 few casinos around you. Slots

    BalasHapus